Regulamin

Niniejszy dokument określa warunki sprzedaży detalicznej dla umów zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego, w korespondencji, podczas rozmowy telefonicznej oraz w ramach innych obsługiwanych kanałów sprzedaży internetowej, prowadzonej przez HOME & GARDEN Dudek Group Sp.k. z siedzibą w Pile (64-920) przy ul. Ceramicznej 15, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000762558, posiadająca numer identyfikacji podatkowej (NIP) 7642696171 i numer identyfikacyjny REGON 382033064.

Dla warunków sprzedaży detalicznej w sklepie stacjonarnym oraz sprzedaży hurtowej, zastosowanie mają inne dokumenty.

Oferta

Oferowane produkty zostały legalnie wprowadzone na rynek polski, są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, chyba że z oferty wynika inaczej (np. produkt jest drugiego gatunku, pochodzi z ekspozycji lub był krótkotrwale używany).

Produkt z oferty może być objęty gwarancją producenta w zakresie pełnym lub ograniczonym. Okres jej obowiązywania znajduje się w treści oferty, a szczegółowe zasady w treści karty gwarancyjnej.

Data dostępności produktu w ofercie jest szacowana i może ulec zmianie.

Cena produktu w ofercie jest wyrażona w złotych polskich, zawiera podatek VAT i nie obejmuje kosztu dostawy. Na cenę produktu mogą mieć wpływ działania marketingowe.

Zdjęcia produktu w ofercie przedstawiają jego faktyczny wygląd. W zależności od jakości ekranu i jego ustawień, kolorystyka zdjęć, a w szczególności intensywność kolorów i odcień, mogą różnić się od tych rzeczywistych.

Zamówienie

Zamówienie jest formą umowy zawieranej w języku polskim między Sprzedającym a Kupującym.

Kupującym może być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która w dniu składania zamówienia, zapozna się z postanowieniami niniejszego dokumentu.

Złożenie zamówienia nie gwarantuje rezerwacji wybranych produktów - dopiero podjęcie realizacji zamówienia jest równoznaczne z potwierdzeniem ich dostępności.

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane, wskazane przez Kupującego podczas składania zamówienia, jako właściwe do dowodu zakupu.

Płatność

Udostępniane metody płatności za zamówienie to: przelew tradycyjny, przelew online, raty, gotówka przy odbiorze. Wszystkie metody płatności są obsługiwane przez dostawców zewnętrznych.

Płatność regulowana jest w sposób wybrany przez Kupującego.

Dozwolona jest zmiana metody płatności na przelew tradycyjny lub gotówkę przy odbiorze. W przypadku pozostałych metod płatności potrzebne jest ponowne złożenie zamówienia.

Płatność gotówką przy odbiorze w zamówieniu z dostawą wysyłką jest płatna, a jej koszt doliczany jest jednorazowo do kosztu dostawy.

Możliwe jest odroczenie płatności za zamówienie jednostkom budżetowym.

Dostawa

Udostępniane metody dostawy zamówienia to: wysyłka, odbiór osobisty. Dostawa wysyłką jest obsługiwana przez Sprzedającego i firmy kurierskie.

Dostawa odbywa się w sposób wybrany przez Kupującego.

Dozwolona jest zmiana metody dostawy na inną, dowolną z udostępnianych.

Dostawa wysyłką może być płatna, a jej koszt naliczany jest jako koszt dostawy.

Realizacja

Zamówienie jest ważne 7 dni od jego złożenia. Jeśli w tym czasie konieczny do realizacji zamówienia kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, płatność nie zostanie uregulowana lub nie nastąpi odbiór osobisty, to zamówienie zostanie anulowane.

Czas realizacji zamówienia, w tym jego dostawy, wynosi do 10 dni roboczych z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, chyba że z oferty wynika inaczej (np. produkt ma określoną datę dostępności, jest robiony na zamówienie).

W każdej chwili zamówienie może zostać anulowane przez Kupującego lub Sprzedającego. Z tego tytułu nie zostaną naliczone Kupującemu żadne koszty.

Zwrot

Zwrot produktu możliwy jest w oparciu o ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i polega na odstąpieniu od zawartej umowy w terminie do 14 dni liczonych od dnia jego otrzymania. Czynność ta sprawia, że umowa uważana jest za niezawartą.

Dokonanie zwrotu wymaga od Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od zawartej umowy korzystając z formularza Sprzedającego lub w każdej innej dopuszczalnej, ale najlepiej trwałej formie.

Zwracany produkt należy odesłać do Sprzedającego niezwłocznie, w terminie do 14 dni liczonych od dnia odstąpienia od zawartej umowy.

Bezpośrednie koszty odesłania zwracanego produktu do Sprzedającego ponosi Kupujący.

Sprzedający zwróci Kupującemu środki pieniężne niezwłocznie, w terminie do 14 dni liczonych od dnia odstąpienia od zawartej umowy, ale nie wcześniej niż po przyjęciu zwracanego produktu lub udowodnieniu jego odesłania.

Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego produktu, będące wynikiem korzystania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

Jeśli Kupujący wybrał inną metodę dostawy zwracanego produktu niż najtańsza, zwykła oferowana przez Sprzedającego, to Sprzedający nie jest obowiązany do zwrotu poniesionych przez Kupującego dodatkowych kosztów.

Inne koszty poniesione przez Kupującego (np. za skorzystanie z usługi opcjonalnej) nie podlegają zwrotowi.

Reklamacja

Reklamacja produktu możliwa jest z tytułu rękojmi, a podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedającego względem Kupującego są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym. Sprzedający wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Kupującego niebędącego konsumentem zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.

Złożenie reklamacji wymaga od Kupującego zgłoszenia korzystając z formularza Sprzedającego lub w każdej innej, dopuszczalnej, ale najlepiej trwałej formie.

Niezbędnymi informacjami w zgłoszeniu są dane Kupującego (m.in. imię i nazwisko, nazwa organizacji, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu), numer dowodu zakupu (np. zamówienia, paragonu lub faktury), szczegółowy opis problemu wraz z datą jego wystąpienia i żądanie wobec Sprzedającego. Jeżeli otrzymane informacje nie będą wystarczające do rozpatrzenia reklamacji, to Sprzedający zwróci się do Kupującego o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.

Kupujący obowiązany jest dostarczyć wadliwy produkt do Sprzedającego w celu rozpatrzenia reklamacji. W przypadku Kupującego będącego konsumentem koszt dostarczenia produktu ponosi Sprzedający, a w przypadku Kupującego niebędącego konsumentem ponosi go on sam. Jeśli z pewnych względów dostarczenie produktu byłoby nadmiernie utrudnione, Kupujący zobligowany jest udostępnić go Sprzedającemu w miejscu, w którym się znajduje.

Sprzedający rozpatrzy reklamację niezwłocznie, w terminie do 14 dni liczonych od dnia jej złożenia z zastrzeżeniem otrzymania niezbędnych informacji w zgłoszeniu, a także dostarczenia wadliwego produktu. Brak ustosunkowania się Sprzedającego we wspomnianym terminie oznacza, że reklamacja uważana jest za uzasadnioną.

Kupujący może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  1. przez platformę internetowego rozstrzygania sporów opracowaną przez Komisję Europejską,
  2. za pośrednictwem Inspekcji Handlowej.

Postanowienia końcowe

Fragmenty niniejszego dokumentu znajdują się w informacjach prezentowanych przy ofertach dostępnych w obsługiwanych kanałach sprzedaży internetowej.

Informacje o przetwarzaniu danych znajdują się w innym dokumencie, zatytułowanym "Polityka prywatności".

Zmiany w niniejszym dokumencie stosowane są dla zamówień złożonych nie wcześniej niż w dniu ich wprowadzenia i w żaden sposób nie naruszają praw nabytych przez Kupującego przed dniem wejścia modyfikacji w życie. W związku z tym, nowa wersja dokumentu nie wymaga zapowiedzi.

Wersja z dnia 1 czerwca 2021 r.

Pobierz jako PDF